Friday 23 May 2014

Masalah sakit lutut...sakit sendi.... MENDERITA SAKIT OSTEOPORISIS
(Kerapuhan Tulang Belakang)...

KELEBIHAN OSTOMETRIX

  Bertindak sebagai KALSIUM dalam badan
  Menghalang kerapuhan pada tulang belakang @ OSTEOPORISIS
  Membantu masalah sembelit
  Memelihara kulit lebih sihat dan berseri
  Mengurangkan pengecutan otot perut sewaktu kontraksi bersalin atau datang bulan


KELEBIHAN OMEGA GUARD

  Mengelakan Sindrom Ostearthistis
  Mengurangkan keradangan sendi, kebengkakan sendi serta kekakuan pada sendi
  Mengurangkan risiko Penyakit Parkinson
  Mengurangkan kemurungan & mengatasi emosi 'moody'
  Membantu perkembangan otak dan mata bayi (Ibu Mengandung)


KELEBIHAN ADVANCED JOINT HEALTH TABLET (AJHT)

Dihasilkan daripada ekstrak Boswellia yang digunakan untuk kesihatan sendi
Dihasilkan juga daripada ekstrak Glukosamine (berasaskan jagung) keselesaan sendi
Meningkatkan kesan kusyen dan kusyen pelapik sewaktu bergerak
Dilengkapi dengan zink, magnesium,mangan dan vitamin C untuk memelihara keselesaan sendi
 
 
Cadangan Supplement untuk anak yang sedang belajar..

B Complex..
Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress
Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan.
Menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar berfikiran positif dan secara automatik pemikiran & daya tumpuan akan lebih baik.
Vitamin B juga dapat membuatkan wajah yang lebih cantik berseri dan tidak kusam.

Lecithin
Lecithin mengandungi choline untuk menguatkan daya ingatan.
Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine. Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman,etc.
Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak.

ESP
Menguatkan fungsi saraf dan memori
Membekalkan tenaga yang berpanjangan
Membina sel-sel saraf yang baru


VITAMIN APA YANG SIHAT UNTUK KULIT CANTIK ??

Vitamin B complex :
ianya penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.

Vitamin C :
ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen. Ramai kita yang sibuk nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Vitamin E :
terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.

Protien :
sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protien yang membantu dalam penghasilan sel baru. Untuk dapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protien yang baik.

Air: sangat penting dalam pengaliran darah , penyerapan semua nutrien dari sumber makanan untuk diserap oleh tubuh. kekurangan air boleh menyebabkan jerawat mudah terhasil. kekurangan air boleh menyebabkan kita mempunyai kulit yang kering seterusnya mempunyai kulit yang bermasalah

SET BERPUASA

Set ini sesuai diamalkan untuk menggantikan sarapan pagi anda. Menu sarapan pagi ini boleh diamalkan oleh semua golongan dari kanak-kanak hingga orang dewasa. Ia membantu meningkatkan tenaga ,mengurangkan rasa letih dan meningkatkan daya tumpuan setiap hari.
Ada 3 jenis produk dlam set ini - Mealshake, Energizing Soy Protein (ESP) dan Performance Drink. Mealshake dan ESP mempunyai perasa vanila, gabungan 2 produk ini akan menghasilkan rasa minuman yang sangat lazat dan berkhasiat. Ia mengandungi 9 amino acids yang lengkap untuk keperluan tubuh dan mampu memberikan tenaga serta mengawal rasa lapar ketika berpuasa.
Performance Drink membantu mengekalkan kandungan air dalam badan kita dan mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk mencegah dehidrasi. Merupakan minuman kegemaran atlit (seperti 100 plus). Mempunyai perasa oren. Performance drink menjadi pilihan mereka yang berpuasa.
Dapatkan SET ini untuk tenaga yang optimum ketika berpuasa, anda boleh menambah supplement B-Complex, Vita-Lea dan Vita-C semasa bersahur.
Kami mengucapkan SELAMAT BERPUASA dan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN dan semoga anda dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna. Semoga Ramadhan kali ini kita mampu untuk meningkatkan ibadat kita.Amal kita dalam mencari keredhaan Allah dan memperbaiki diri.

0 comments:

Post a Comment