Wednesday 14 May 2014

Betullah apa yang diberitahu pengalaman tidak boleh dibeli dengan wang ringgit.Semalam peti ais di kedai rosak,Selalunya untuk mudah "calling" je uncle untuk datang baiki,siap terus bayar..

Tetapi arinih ambil keputusan untuk baiki sendiri.Setelah mengesan kerosakannya.Tukar barang pasang kembali ia sudah kembali kepada normal.

Apa yang bagus pasal pembantu saya ini dia memang suka belajar,bertanya dan mempersoal apa apa yang tidak diketahui.

Sekurang kurangnya asas eletrik telah saya ceritakan walaupun sedikit terkejut ia tidak mengetahui warna asas untuk permasangan elektrik.Baru saya paham mengapa terjadi demikian, dan boleh dikatakan purata pelajar tidak mengetahuinya walaupun untuk membuat penyambungan mudah hata menukar kepala soket.

Lepas nih ajar menukar "Ballast"lampu pula.Ilmu yang ada insyallah saya berikan kepada para pekerja saya supaya mereka tahu ia berguna di masa hadapan..

#tidaksalahberkongsiilmuyangsedikitsupayaiabercambah#

0 comments:

Post a Comment