Tuesday 1 April 2014

Doa munajat
=============

Wahai Allah Yang Maha Pengasih
Sejahterakanlah untuk Kami..
Ya Allah...
semoga kami sihat dan bahagia
Semoga kami bebas dari kemarahan dan kebencian
Semoga kami bebas daripada kemiskinan jiwa &raga
Semoga kami bebas daripada penderitaan jasmani dan rohani
Semoga kami dapat mempertahankan kebahagian kami.

Wahai Allah...
Yang maha membuka ajarlah kami yang lemah untuk melihat jalan keluar dari semua masalah.
Bukalah hijab kami yang tak mampu melihat kebaikkan pada kejadian,
Jangan tutup untuk kami pintu kebaikkan yang selayaknya kami dapat.

Sekiranya engkau mengkehendaki sesuatu tertutup,bertapa apa jua kekuatan bersatu untuk membukannya pasti tidak ada yang dapat membukannya kecuali dengan kekuasaan mu Ya Allah.
Kami berdiri digerbangmi mengetuk pintu mu bertalu talu.

Ya Fattah...
Yang maha pembuka,Buka pintu hijab kami Ya Fattah,kami berharap redha dan kasihmu, kami mengharapkan dibukakan pintu rahmatmu seluas luasnya maka kami menzikirkan asmamu bukalah segala kebaikkan untuk kami.



Ya wahab..kau peruntukkan kecukupan untuk kami dan saudara saudara kami

Ya Ghaniy..yang maha kaya dan lengkap kau kurniakanlah kedalam hati hati kami akan nur muhammad,kekasihmu agar kelak cahaya ini menjadi pelita untuk kami menuju nur mu..

Ya Razzaq yang maha pemberi rezeki kau limpahkan rezeki mu yang barakah buat kami dan saudara saudara kami agar kami dapat meneruskan sedekah amal jariah terhadap yang memerlukan
Agar kami dapat limpahkan kurnia kekayaan zahir dan batin yang engkau amanahkan agar kami jauh dari kefakiran dan kemiskinan yang boleh membawa kami kepada kekufuran.

Agar kami dapat meneruskan hidup kami dalam kelapangan dan kesenangan yang membawa jiwa kami kepada kemakmuran lalu kami berjaya menguasai diri untuk berjaya sebagai hambamu dunia dan akhirat.

Ya Allah sekiranya ada yang tertinggal kata-kata dalam doa kami ini kau tahu apa yang terkandung didalam isihati kami jua.

Ampunkan segala dosa dosa besar dan kecil kami terhadap mu Ya Allah.Dan kepada kedua ibu bapa kami,suami,isteri,anak2,saudara mara,sahabat handai dan semua yang mengenali kami.
Serta seluruh umat muhammad saw sama ada yang masih hidup ataupun yang telah tiada.Ampunkan kami ya Allah kerana terlalu banyak kami meminta minta.

Sesungguhnya pergantungan kami ibadat kami hidup dan mati kami hanya pada mu Ya Allah swt..

Amin ya rabbal alamin




0 comments:

Post a Comment