Wednesday 2 April 2014

Alhamdulilah..

Pasti seronok dapat melihat anak kita semakin membesar dengan keadaan sihat dan ceria.

Dahulunya anak saya yang sulong iaitu Azim amat payah untuk makan.Sehinggakan doktor menyarankan saya supaya untuk mengambil makanan tambahan untuk menaikan berat badanya.
Mana hati seorang ayah tidak risau melihat perkembangan seperti itu.Ingin dipaksa makan tidak sampai hati sehinggakan ia merajuk rajuk.

Senang cakap" berbuih mulut "beritahu supaya ia makan, sehinggakan pada suatu tahap terpaksa mengumpannya dengan benda supaya ia makan.Mula mula bergeraklah jugak makananya tetapi setakat 2 ke 3 tiga mulut sahaja.

Mencari penyelesaian kepada masalah ini memang berat,pelbagai produk saya cuba,apa yang orang cakap pasti saya beli.Sehingga suatu hari kawan saya memperkenalkan produk "Meal Shake"daripada Shaklee.

Rutin harian apabila bangun pagi anak saya akan diberi minum susu.Secara kebetulan produk ini diasaskan dari susu mudah untuk saya campurkan kedalam susunya.

Saya tengok selamber sahaja dia minum.Mula risaunya saya takut ia perasan saya campurkan kedalam susunya.Selama ini apabila sebarang perubahan atau campuran ia tidak akan suka dan minta di buat baru.

Lega hati saya ia dapat menghabiskan kesemuanya.
Masuk hari ketiga saya terlupa untuk mencampurkan Meal Shake didalam susunya,

"awat abang rasa susu nih tak sedap"

Terkejut saya!dan baru saya perasan yang saya terlupa bubuh Meal Shake dalam susunya.

Wah!!!!!!rupanya rasa Meal Shake tersebut sedap,patutlah ia boleh berkata demikian selepas saya sendiri mencubanya rasa seperti aiskrim patutlah Azim suka.

Selepas seminggu ia minum Milk Shake perubahan pada corak permakanannya menampakkan hasilnya.Ia mula makan dengan penuh berselera sekali.Buktinya 2 keping roti canai untuk dia seorang pada pagi tersebut.

Syukur sangat ia mula menampakkan tanda untuk makan,gundah gulana hati ini semakin berkurang.syukur alhamdulilah Allah perkenankan doa saya supaya ditemukan dengan Produk ini.

Selepas dari kesan tersebut saya mula mengekalkan permakanan sunah dan seimbang serta mula mengamalkan produk shaklee sehinggakan terus jatuh cinta kepada produk ini. Alhamdulilah.

#pengalaman dan kisah benarku 
 #sukadukabersamaanak2

Nak tanya produk Milk Shake dan lain2 di alu alukan...
Amir 0179429780 

Azee 0129621152 (B.Sc.FoodTech.Usm) 
Shaklee indipendent distributor


0 comments:

Post a Comment