Wednesday 30 April 2014

Setelah 3 tahun tidak berjumpa akhir ketemu jua sahabat lama didalam bisnes semasa operasi bisnes mengembang sayapnya disana.Panggilan hp darinya membuatkan saya cukup terkesima sebentar.

"aku singgah kedai ko kejap nak beli air"pastu aku terus ke Penang"lama dah tidak jumpa ko"

"wah hebat kawan ku ini" didalam hati berkata2...apabila ia pakir dihadapan kedai saya dahulu kehulu kehilir dengan Proton wiranya dan sekarang menaiki Bmw x6 bernilai setengah juta..Perhhhh 3 tahun sahaja tu..dah berubah hidup sahabat ku ini..

"hebat bisnes sekarang nuh".alhamdulilah Allah permudahkan rezeki aku.."citelah sikit macam mana kau boleh berubah tahap mcm nih sedangkan dulu dengan kereta wira merah tu je?"

 
Seropa nih lah BMWnya


"aku main skim cepat kaya ler".ooo..cepat kaya aku tak berminat lah sahabat,pastu benda tu salah dari segi "law" dan hukum.."yang ni skim cepat kaya dengan tuhan lah"
perhh.. dengan tuhan pun ada cepat kaya.hebat ko belajar mana nih..hehe..

"Jangan salah anggap,skim cepat kaya nih aku maksudkan ialah sedekah,derma..paham?"dulu kau pun tahu aku mcm mana.Meniaga tidak payah cakaplah apa projek aku tidak buat semua aku "rembat" tapi duduk macam tu jugak.Dapat projek duit habis, ada simpan sikit sikit habis ikut lain pulak.Kawan-kawan asyik cakap aku nih "genggam tak tireh" lah "kupik" lah "haji bakhirlah".senang cerita kedekutlah..malunya aku bila ingat balik perkara lepas

"Aku sebenar terima kasih dekat wife aku dia yang mengajar aku akan perkara ini."ajar kau?"mcm mana pulak?"dia dalam diam sedekah duit aku bila dapat duit projek..contohnya dapat 10 ribu 10 peratus dia sedekah dkt masjid.dia buat senyap2,ialah dia jaga akaun syarikat aku kan..Bila aku lihat akaun, duit keluar tanpa kebenaran aku mula marah2 padahal masa tu Allah dah berikan tender beratus ribu yang dulunya bila syarikat aku masuk sahaja tentu di "reject".Tapi memang senang lah semua projek aku dapat syukur sgt.

Bila aku mula marah dia terangkan pada aku akan perkara ini."nauzubillah"terduduk aku bila ia mula tazkirah aku.Satu persatu aku akuinya.Selepas dari itu pasti aku pulak minta ia menaikkan lagi jumlah bila aku dapat lebih..syukur apa yang Allah berikan..Kau cuba lah buat....insyallah tuhan berikan lebih dari sekarang..



**maaf yer sahabat Ana terpaksa cerita pekara ini kerana ia juga adalah sedekah.(dia tidak bagi cerita berkali2 kali pesan ).hehe..

Saya mendoakan anda berjaya "sain" kontrak jutaan ringgit pada hari Ini..insyallah..

"tidak pernah lagi saya lihat orang yang sedekah itu menjadi miskin"

Amir
Pakar Shaklee anda.

0179429780

2 comments:

  1. Alhamdullilah..semoga dimurahkan rezeki tuan2 dan puan2 yg masuk ke page ni..InsyaAllah

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas doa tuan...

    Jazakumullah Khairan Kasira...

    ReplyDelete